|
||||
Τεκμηρίωση του Τεκμηρίου D2089Κωδικός ΘέματοςT5744 ΤίτλοςΑνοικτοί δρόμοι ΕίδοςΝτοκιμαντέρ Περίοδος γεγονότων01/01/1961 - 31/12/1961 ΠερίληψηΑναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα. Έργα σύγχρονης οδοποιίας και η συγκοινωνιακή διασύνδεση της Ελλάδας.ΠεριγραφήΗ ταινία αρχίζει με γενική άποψη ορεινού τοπίου που διασχίζουν χωματόδρομοι. Αγρότισα ζαλωμένη με κλαδιά. Το σπηκάζ στα γαλλικά μιλάει για τους δύσβατους χωματόδρομους από όπου περνούν με δυσκολία λεωφορεία κάνοντας πολύ δύσκολη την επικοινωνία των απομακρυσμένων κοινοτήτων με τις αστικές περιοχές, κάτι που συνιστά σοβαρό οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα της χώρας. Αμέσως μετά βλέπουμε δρόμο που έχει υποστεί κατολίσθηση, και στο βάθος ένα αναποδογυρισμένο φορτηγό. Στη συνέχεια, ένα στερνό γεφύρι εμποδίζει την ταυτόχρονη διάβαση των φορτηγών. Ακολουθούν αλλεπάλληλες εκρήξεις από φουρνέλλα σε πλαγιές πάνω από τους χωματόδρομους, ενώ συγχρόνως, βλέπουμε να δουλεύουν κομπρεσέρ. Εργάτες και μηχανήματα εργάζονται στην διάνοιξη δρόμων, ενώ το σπηκάζ υπογραμμίζει τη σημασία των έργων για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Πρόγραμμα που σχεδιάστηκε εδώ και καιρό και πραγματοποιείται, ήδη, με γρήγορους ρυθμούς. Εντυπαωσιακές εικόνες με τους εκσκαφείς και τις μπολντόζες. Ακολουθούν, σε παράλληλο μοντάζ, αγροτικά τοπία με τους χωρικούς να μετακινούνται ακολουθούμενοι από τα κοπάδια τους, ενώ, σε άλλο σημείο, δουλεύουν οι μπολντόζες. Στήνονται πέτρινες οριοθετήσεις του δρόμου και στρώνεται το χώμα με γκρέϊντερ και οδοστρωτήρες, ενώ το σπηκάζ εξακολουθεί να επισημαίνει την αξία της επικοινωνίας. Βλέπουμε κιόλας μιά ολοκαίνουργια οδική αρτηρία, ασφαλτοστρωμένη, να τη διασχίζουν φορτηγά, τη στιγμή που ο σπήκερ αναδεικνύει τη σημασία της σύνδεσης των παραγωγγικών περιοχών της υπαίθρου με τα αστικά κέντρα. Οι ταμπέλλες στο δρόμο, μας δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον κάμπο της Δράμας. Τώρα την άσφαλτο διασχίζουν λεωφορεία. Κέρκυρα, το λιμάνι. Το οποίο όπως λέει το σπηκάζ ενώνει το νησί με την Πάτρα, την Ηγουμενίτσα και την Ιταλία. Αφιξη του οχηματαγωγού πλοίου «Εγνατία» και κίνηση στο λιμάνι. Το πλοίο μας μεταφέρει στην Ηγουμενίτσα ενλώ το σπηκάζ αναφέρεται στην σημασία της Ελλαδος ως χώρας που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης. Μπολντόζες και σκαπτικά μηχανήματα σε βραχώδη πλαγιά ανοίγουν δρόμο. Το πσηκάζ αναφέρεται στη διάνοιξη νέων οδικών αρτηριών στην Ήπειρο και τη σύνδεσή της με την κεντρική και νότια Ελλάδα. Δίπλα στα παλαιά ηπειρώτικα γεφύρια, χτίζονται νέες μοντέρνες και ευρύχωρες γέφυρες. Εικόνες από την κατασκευή μεγάλης γέφυρας πάνω από τον Αχελλώο. Μεταφερόμαστε στην Πελοπόννησο όπου βλέπουμε και άλλα έργα οδοποιΐας. Το σπηκάζ επισημαίνει την σημασία των έργων. Κι εδώ, εκτός από τους δρόμους, χτίζονται μεγάλα γεφύρια. Αμέσως μετά, περνάμε στη Μακεδονία. Εργα στις όχθες μεγάλου ποταμού. Η μεγάλη γέφυρα των Κήπων που ενώνει την Ελλάδα με την Τουρκία, κάτι που επισημαίνει το σπηκάζ. Στα ίχνη της παλαιάς Εγνατία δημιουργείται μία σύγχρονη οδική αρτυρία που ενώνει την Ανατολή με τη Δύση. Ήδη τη διασχίζουν λεωφορεία και φορτηγά. Η Θεσσαλονίκη κεντρο της Β¨ορειας Ελλάδας, ενώ νεται πλέον με πολλά διαμερίσματα της χώρας – μας λέει το σπηκάζ, ενώ βλέπουμε την παραλία της πόλης, και αμέσως μετά, τους νέους επαρχιακούς δρόμους. ΟΙ νέες γέφυρες πάνω από τα ποτάμια Αξιός και Αλιάκμωνας. Με λήψεις από ελικόπτερο βλέπουμε την κοιλάδα των Τεμπών και τη νέα οδική αρτυρία που τη διασχίζει δίπλα στο ποτάμι. Το κάστρο του Πλαταμώνα. Κι αμέσως μετά το πέρασμα στα Τέμπη. Το σπηκάζ εκθειάζει την τεχνική αρτιότητα των έργων που βλέπουμε στην ταινία. Πορεία με αυτοκίνητο στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Συνεχείς εικόνες με τις νέες αρτυρίες και την κίνηση σε αυτές. Όψη της Αθήνας από τη λκεωφόρο Καβάλας και διαστάυρωση με αμαξοστοιχία στον Ισθμό της Κορίνθου. Ωτομοτρίες φτάνει στον σταθμό Πελοποννήσου ενώ ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος διασχίζει τη γέφυρα στο Μαρούσι. Ακολουθεί η πυκνή κόινηση στους δρόμους της πρωτεύουσας κι αμέσως μετά, το λιμάνι του Πειραιά. Το αεροδρόμιο του Ελληνικού (το παλαιό Χασάνι) ολοκληρώνει, όπως λέει και το σπηκάζ, το τρίπτυχο των επικοινωνιών δια ξηράς, θαλάσσης και αέρος. Βλέπουμε εικόνες από την κίνηση στο διάδρομο του αεροδρομίου με προσγειώσεις αεροσκαφών και κίνηση επιβατών. Αεροσκάφη της «Οϋμπιακής» δίπλα σε αυτά των διεθνών αεριγραμμών. Η ταινία τελειώνει με εντυπωσιακές αερολήψεις του λεκανοπεδίου, της Αθήνας και τέλος του Παρθενώνα. Θεματικές κατηγορίεςΝαυτιλία | Συγκοινωνία - Μεταφορές | Ανάπτυξη - Δημόσια έργα Λέξεις κλειδιάΟδικό δίκτυο | Εκσυγχρονισμός | Εμπορική ναυτιλία | Ακτοπλοϊκή γραμμή | Θαλάσσια συγκοινωνία | Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος | Λεωφορείο | Πλοίο | Σιδηρόδρομος ΤοποθεσίεςΕλλάδα Κέρκυρα Λιμάνι | Άρτα Γεφύρι Άρτας | Θεσσαλονίκη | Αθήνα Λεωφόρος Αμαλίας | Λεωφόρος Συγγρού | Ακρόπολη | Αεροδρόμιο Ελληνικού | Πειραιάς | Τουρκολίμανο ΓλώσσεςΓαλλική Συντελεστές & ΡόλοιΙνστιτούτο Μορφωτικού και Επιστημονικού Κινηματογράφου: Επιμέλεια Χώρα παραγωγήςΕλλάδα Τοποθεσία παραγωγήςΑθήνα Βιβλιογραφία- Κωδικός ΤεκμηρίουD2089 ΤίτλοςΑνοικτοί δρόμοι [2296/2296Α] ΠερίληψηΤαινία ντοκιμαντέρ με τίτλο Ανοικτοί δρόμοι, που περιλαμβάνει τις εξής επιμέρους ενότητες:
Τίτλος ΣυλλογήςΕλληνικά Ντοκιμαντέρ - ΓΓΤΠ Ημερομηνία Παραγωγής01/01/1961 |
||||
|